عدت میں شادی خانہ تک جانا
کسی عورت کی عدت کے دن پورے نہیں ہوئے۔ اسی دوران اس کے لڑکے کی شادی ہے۔ وہ شادی خانے تک جاسکتی ہے؟
مولانا سید جلال الدین عمری (ولادت 1935ء) نے جامعہ دار السلام عمرآباد سے تعلیم حاصل کی۔ اس کے بعد جماعت اسلامی ہند کے مرکز رام پور آکر اس کے شعبۂ تصنیف سے وابستہ ہوگئے۔ وہ 1981ء سے 2001ء تک ادارۂ تحقیق و تصنیف ِ اسلامی علی گڑھ کے سکریٹری رہے۔ اس کے بعد سے اس کے صدر ہیں۔ اسلامیات کے مختلف گوشوں : عقائد، قرآنیات، علوم سیرت، انسانی حقوق، عصری مسائل اور اسلامی معاشرت پر آپ کی چار درجن تصانیف ہیں۔ آپ سہ ماہی تحقیقاتِ اسلامی کے مدیر بھی ہیں۔ مولانا عمری آل انڈیا مسلم پرسنل لا بورڈ کے نائب صدر، آل انڈیا مسلم مجلس مشاورت کی سپریم کونسل کے صدر، جامعۃ الفلاح بلریا گنج اعظم گڑھ کے شیخ الجامعہ اور سراج العلوم نسواں کالج کے منیجنگ ڈائریکٹر ہیں۔ 1991ء سے 2007ء تک جماعت اسلامی ہند کے نائب امیر اور اس کے بعد اپریل 2019ء تک اس کے امیر رہ چکے ہیں۔ طویل عرصہ سے جماعت کی مجلس نمائندگان اور مرکزی مجلس شوریٰ کے رکن ہیں۔
کسی عورت کی عدت کے دن پورے نہیں ہوئے۔ اسی دوران اس کے لڑکے کی شادی ہے۔ وہ شادی خانے تک جاسکتی ہے؟
کیا عورتوں کی جماعت کی امامت عورت کرسکتی ہے؟
برتھ کنٹرول کس حد تک درست ہے؟ جیسا کہ معلوم ہے، دو بچوں کے درمیان وقفہ کم ہونے سے ماں اور بچے دونوں کے لیے صحت اور پرورش وغیرہ کا مسئلہ پیدا ہوجاتا ہے۔ اس لیے کیا مصنوعی تدبیر سے اس وقفہ کو بڑھایا جاسکتا ہے؟
آج کل ساس بہو کے جھگڑوں کی شدت نے شریعت و قانون دونوں کو بالائے طاق رکھ دیا ہے۔ ان سے بچنے کے لیے کیا مناسب صورت اختیار کی جائے؟
شادی کے بعد لڑکی والوں کی طرف سے بار بار یہ کہا جاتا ہے کہ سسرال والوں کی خدمت بہو پر فرض نہیں ہے۔ یہ کہاں تک درست ہے؟
کیا عورت قاضی یا جج ہوسکتی ہے؟ کیا حضورﷺ کے زمانے میں عورت قاضی یا جج رہی ہے یا یہ مسئلہ اجتہادی ہے؟
کہا جاتا ہے کہ عورت کسی اسلامی ریاست کی سربراہ نہیں ہوسکتی۔ اگر یہ صحیح ہے تو مولانا مودودیؒ نے مادرِ ملت فاطمہ جناح کے بارے میں جو رائے اختیار کی اسے کیا سمجھا جائے؟
(۱) خواتین کا مسجد میں آکر باجماعت نماز ادا کرنا جائز ہے یا ناجائز؟
(۲) دیگر مسلم ممالک میں (جہاں اسلامی قوانین نافذ ہیں ) خواتین مسجد میں نماز ادا کرتی ہیں تو ہندستان میں اس پر واویلا کیوں ہے؟
(۳) اسلام میں بہت سے کاموں کی اجازت ناپسندیدگی یا سخت شرائط کے ساتھ دی گئی ہے (تین طلاق اور ایک بیوی کی موجودگی میں دوسری شادی وغیرہ) لیکن انھیں آج بھی ناجائز یا حرام قرار نہیں دیا جاتا تو پھر خواتین کے مسجد میں باجماعت نماز پڑھنے کو پردہ کی شرائط کی پابندی کی تلقین کے بجائے ناجائز کہنا کیوں کر درست ہے؟
(۴) خواتین کے مسجد میں نماز پڑھنے کی پابندی کو حضرت عمرؓ سے منسوب کیا جا رہا ہے، جب کہ صحیح مسلم میں حضرت عبد اللہ بن عمرؓ سے یہ واقعہ بھی منقول ہے کہ حضرت عمرؓ کے بیٹے حضرت بلالؓ نے جب یہ کہا تھا کہ ’’اللہ کی قسم ہم اپنی عورتوں کو مسجد میں جانے کی اجازت ہرگز نہیں دیں گے‘‘ تو یہ سن کر حضرت عمرؓ حضرت بلالؓ پر بہت ناراض ہوئے تھے اور کہا تھا کہ میں تو رسول اللہﷺ کا فرمان بیان کرتاہوں کہ ’’انھیں اجازت دو‘‘ اور تو کہتا ہے کہ ہم اجازت نہیں دیں گے‘‘ اس واقعے کی روشنی میں عورتوں کے مسجد میں نماز کے لیے آنے پر پابندی کی وضاحت فرمائیں ۔
(۵) عیدین اور جمعہ کی نمازیں جو کہ جماعت کے بغیر ادا نہیں ہوتیں ، کیا خواتین کو ان سے مستثنیٰ رکھنے کا کوئی حکم قرآن و حدیث میں کہیں موجود ہے؟ اور اگر نہیں تو پھر وضاحت فرمائیں کہ وہ مسجد میں آکر جماعت میں شریک ہوئے بغیر یہ نمازیں کس طرح ادا کرسکتی ہیں ؟ اگر پردہ اور الگ صفوں کا معقول انتظام نہ ہونے کی وجہ سے وہ ان نمازوں کو ادا کرنے سے محروم رہتی ہیں تو کیا اس کا گناہ مردوں کے سر نہیں ہے، جو ان نمازوں کے لیے خواتین کے مسجد میں آنے کا معقول انتظام کرنے کے بجائے ان کا مسجد میں آنا ہی ممنوع قرار دیتے ہیں ؟
رسول اللہﷺ کے دور میں خواتین مسجد جایا کرتی تھیں ، لیکن ہمارے علماء مساجد میں خواتین کی آمد کو فساد کا سبب قرار دیتے ہیں اور اس کا فقہی حوالہ بھی دیتے ہیں ۔ اس کا ایک بڑا نقصان یہ ہے کہ خواتین اس وعظ و نصیحت سے محروم رہتی ہیں جس کا مساجد میں اہتمام ہوتا ہے۔ یہ عجیب بات ہے کہ بازار میں خواتین کی آمد و رفت رہتی ہے اور وہ بے تکلف گھومتی پھرتی ہیں ۔ اس کی مخالفت نہیں کی جاتی، مساجد میں جانے سے انھیں باز رکھا جاتا ہے۔ اس معاملہ میں صحیح رویہ کی وضاحت فرمائیں ؟
ہمارے معاشرے میں وہ کون سی ملازمتیں ہیں جو اسلامی حدود کے اندر خواتین کے لیے درست قرار پاسکتی ہیں ؟